Σχολική Ετοιμότητα
Τεκμηριωμένο
Τι αφορά η σχολική ετοιμότητα;
Τα τελευταία χρόνια, ο όρος σχολική ετοιμότητα ακούγεται συχνά, αρκετοί από εμάς, όμως, δε γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνει. Η σχολική ετοιμότητα αφορά λοιπόν την είσοδο και τη φοίτηση ενός παιδιού στην Α’ Δημοτικού. Το μοναδικό επίσημο κριτήριο εισαγωγής των παιδιών στην πρώτη δημοτικού είναι η ηλικία. Το πιο σημαντικό κριτήριο όμως, είναι κατά πόσο το παιδί μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στα μαθήματα και τις σχολικές του υποχρεώσεις, δηλαδή πόσο έτοιμο είναι για το σχολείο. Έτσι λοιπόν, αναφερόμαστε στον όρο σχολική ετοιμότητα, για την οποία υπάρχουν σταθμισμένα τεστ που την αξιολογούν (Καρύδη, 2014).
Τι σημαίνει ο όρος σχολική ετοιμότητα;
Ο ορισμός που δίνουν οι ειδικοί είναι σαφής: Τι πρέπει να ξέρει και τι μπορεί να κάνει το παιδί προκειμένου να αρχίσει καλά και να φοιτήσει ομαλά στο σχολείο; Επιπλέον, πόσο έτοιμο είναι να δεχτεί τις νέες γνώσεις σε συγκεκριμένο πλαίσιο – αυτό της σχολικής τάξης – και τους ρυθμούς που αυτό επιβάλλει;
Υπάρχει τεστ σχολικής ετοιμότητας;
Η επιλογή στη χορήγηση των τεστ γίνεται με βάση την πορεία του παιδιού στο αρχικό τεστ σχολικής ετοιμότητας. Το Α’ ΤΕΣΤ εφαρμόζεται σήμερα από εξουσιοδοτημένους συνεργάτες που είναι ειδικοί θεραπευτές και από ορισμένους παιδίατρους. Ο προληπτικός ανιχνευτικός έλεγχος σχολικής ετοιμότητας πραγματοποιείται σε όλα τα νήπια που πρόκειται να πάνε στην Α’ Δημοτικού. Οι γονείς που επιθυμούν να εξεταστούν τα παιδιά τους μπορούν να βρουν εξουσιοδοτημένο συνεργάτη κοντά στην περιοχή τους.
Καταλήγοντας, παρατηρείται πως οι μαθητές είναι πιθανόν να παρουσιάσουν αντιδραστικές συμπεριφορές κατά την ένταξή τους από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Παρ’ όλα αυτά, η συνεργασία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών αποτελεί τη λέξη κλειδί για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών σε μία νέα πραγματικότητα (Κακαβούλης, 1997).
💡 Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του my-book.gr και ανακαλύψτε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με τη σχολική ετοιμότητα των παιδιών.
Βιβλιογραφία
Κακαβούλης, Κ. Α. (1997). Συναισθηµατική ανάπτυξη και αγωγή. Αθήνα: Κακαβούλης.
Καρύδη, Ι. (2014). Διερεύνηση των απόψεων νηπιαγωγών και δασκάλων για τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο: Συγκριτική προσέγγιση. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: (+30) 27310-82009
E-mail: info@my-book.gr
Facebook: my-book.gr
Instagram: mybook.gr